Dlaczego sklepy spożywcze stosują remodeling?

Rearanżacja całego sklepu lub tylko niektórych działów czy alejek nazywa się remodelingiem.
Remodeling polega na zdjęciu wszystkiego z danej półki lub alejki, a czasami nawet całego sklepu, podjęciu decyzji jak to przearanżować, a następnie umieszczeniu tego z powrotem.
Napędzane przez niższe marże zysku i dużą konkurencję, sklepy spożywcze są zdesperowane, aby prześcignąć konkurencję. Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć, jest zmiana układu sklepu. Jest to jednak również sposób na zmuszenie kupujących do przejścia przez wszystkie alejki, licząc na to, że dokonają oni dodatkowych zakupów, których nie planowali.
Dlaczego sklepy spożywcze zmieniają wszystko?
Podobnie jak inne firmy, sklepy spożywcze chcą osiągnąć jak największą sprzedaż. W końcu, przeciętny sklep spożywczy osiąga zysk netto w wysokości około 2% obrotu. Warto pomyśleć o tym w ten sposób:
Z każdej złotówki biorą dla siebie tylko 2 grosze jest to rzeczywisty zysk po uwzględnieniu kosztów. W celu maksymalizacji zysków dążą do tego, aby ich klienci kupili więcej produktów niż zamierzali pierwotnie. To właśnie dlatego sklepy dokonują remodelingu i starają się wydłużyć czas spędzony przez klienta w sklepie.
W tym miejscu warto przyjrzeć się zmianie aranżacji sklepu.
Przenoszenie całych alejek lub działów
Zmiana miejsc towarów zmusza klientów do błądzenia po sklepie w poszukiwaniu tego na czym im zależy. Na przykład, jeśli odwiedzimy sklep dzisiaj, a następnie wrócimy do niego kilka miesięcy później, przekonamy się, że niektóre artykuły nie znajdują się tam, gdzie poprzednio.
Gdy będziemy się przechadzać, próbując je zlokalizować, zobaczymy inne przedmioty, które wpadną w oko i w końcu kupimy je pod wpływem impulsu. Jeśli produkty były pozostawione w tym samym miejscu rok po roku, prawdopodobnie odbierzemy dokładnie to, po co przyszliśmy i nie kupimy nic więcej.
Zmiana aranżacji sklepu pozwala również na umieszczenie najlepiej sprzedających się produktów na wysokości wzroku, a to kończy się kuszeniem klientów. Sprytni detaliści wiedzą również, że zyski są wyższe na niektórych przedmiotach. Z tego powodu umieszczają produkty o wyższej marży na wysokości, z której najłatwiej będzie nam towar włożyć do koszyka.
Przesuwanie niektórych półek lub obszarów
Innym przypadkiem, kiedy sklepy zmieniają aranżację, jest pojawienie się nowego produktu. Są chwile, kiedy produkt przestaje być wytwarzany przez firmę. Czasem po prostu nie sprzedawał się dobrze i sklep postanowił z niego zrezygnować. Innym powodem jest, gdy popularna marka wprowadza jakieś nowe, gorące produkty. We wszystkich tych przypadkach, sklep musi zmienić aranżację, aby wypełnić przestrzeń po odrzuconym produkcie i/lub zrobić miejsce dla nowych ofert.
Zmiana układu rzeczy pozwala również na pozbycie się produktów, które wkrótce stracą ważność. Kierownik sklepu może wystawić całą półkę chipsów ziemniaczanych, które wygasają za 2 miesiące z nadzieją, że uda się je sprzedać zanim stracą ważność. W końcu każde sprzedane opakowanie to takie, którego nie będzie trzeba wyrzucać i na którym nie straci się 100% wartości.
Jak przeprowadzić skuteczny remodeling ?
W dzisiejszych czasach istnieją specjalistyczne oprogramowania do zarządzania ułożeniem produktów na półce, które mogą zaprojektować układ dla Ciebie.
Wymaga to dużo pracy na początku, ponieważ trzeba wprowadzić rozmiar każdego produktu (pudełka, puszki, butelki, itp.). Należy również wprowadzić koszt i cenę sprzedaży. Następnie program dokonuje obliczeń i wybiera najlepszy układ w oparciu o sprzedaż, zysk i wielkość opakowania, a także jakie produkty powinny znaleźć się obok siebie.
Dla ekspozycji, które jednak zmieniają się częściej, istnieje również coś, co nazywa się cross-merchandisingiem.
Jest to proces polegający na umieszczaniu razem produktów, nawet jeśli nie są one bezpośrednio powiązane, w celu zwiększenia ich sprzedaży. Za każdym razem, gdy widzisz wystawę pudełek z makaronem i słoików z sosem do makaronu, a obok stos butelek wina, to jest to właśnie cross-merchandising.
Jak zorganizowany jest sklep spożywczy?
1. Wejście do sklepu
Większość sklepów zaczyna od umieszczenia kwiatów na początku.
Jest to często pierwsza rzecz, którą klienci widzą po wejściu do sklepu. Produkty są umieszczane obok kwiatów, ponieważ wydają się wtedy równie świeże. Najświeższe i najbardziej sezonowe produkty (a także często najtańsze) umieszczane są z przodu, natomiast te leżące na półce przez jakiś czas umieszczane są z tyłu.
Ma to sprawiać wrażenie, że wszystko jest świeże, sezonowe i w niskiej cenie.
Słodycze, czasopisma i inne produkty, które można kupić pod wpływem impulsu, są zwykle umieszczane w pobliżu kas, tak aby klienci mogli je wybrać w trakcie oczekiwania i nie mieli wystarczająco dużo czasu na zmianę zdania.
2. Działy na obrzeżach
Piekarnie są zwykle umieszczone za wejściem. Świeży zapach pieczywa zazwyczaj wyzwala głód i najprawdopodobniej doprowadzi do tego, że kupujący wybiorą więcej produktów spożywczych. Istnieje nawet specjalny system odprowadzania zapachów z piekarni do przedniej części sklepu, dzięki czemu klienci od momentu wejścia do sklepu mogą czuć zapach świeżego pieczywa.
Delikatesy i bary kawowe są zazwyczaj zlokalizowane bliżej piekarni w jednej z narożnych części sklepu. Darmowe pokazy gotowania i próbki produktów są najczęściej umieszczone po jednej stronie ścian na zewnątrz.
3. Środek sklepu
Inne towary gospodarstwa domowego, takie jak składniki do gotowania i konserwy, są zwykle umieszczane w środkowych korytarzach.
Tylne ściany zazwyczaj mają podstawowe produkty, takie jak jaja, mięso i produkty mleczne. Do czasu, gdy klienci dotrą do środkowych i tylnych półek, zobaczą po drodze inne, mniej istotne dla nich artykuły i prawdopodobnie je kupią.
Jaka psychologia kryje się za układem sklepów detalicznych?
Większość sklepów spożywczych umieszcza produkty o największej marży na wysokości wzroku i w zasięgu ręki, takie zagranie zwiększa częstotliwość ich zakupu i zysk.
Ponieważ większość klientów udaje się do sklepu spożywczego w pośpiechu, to kończą oni na wybieraniu produktów, z którymi ich oczy spotykają się po raz pierwszy. Nie mają oni czasu, aby rozejrzeć się i porównać marki oraz ceny.
Umieszczanie drogich produktów na końcu alejki to kolejny układ, którego używają sklepy spożywcze.
To również przyciąga kupujących, którzy się spieszą i dlatego nie mają czasu na porównywanie cen. Wybierają po prostu najbliższe produkty, nawet jeśli nie są one najtańsze.
Oto kilka innych psychologicznych powodów, dla których warto zmienić aranżację sklepu:
1. Przerwy między kolorami
Przerwy w kolorystyce to kolejny kluczowy element dobrej aranżacji w sklepie spożywczym.
Jeśli klient ma do wyboru dwa produkty, które są w czerwonym pudełku i jeden produkt w niebieskim to ułożenie ich Czerwony-Niebieski-Czerwony spowoduje większą sprzedaż niż Czerwony-Czerwony-Niebieski.
Takie ułożenie sprawia, że wszystkie produkty wyróżniają się lepiej. Eliminuje to również możliwość pomyłki klienta, który widząc produkt czerwony, może omyłkowo chwycić inny. To spowoduje jego frustrację, a dla sklepu skończy się zwrotem towaru.
2. Produkty, które przemawiają do zmysłów
Sklepy wystawiają również atrakcyjne wizualnie produkty, takie jak kwiaty, z przodu sklepu, gdzie można je łatwo zobaczyć.
Ponieważ kwiaty również świetnie pachną, dają klientom wyobrażenie, że sklep ma świeże produkty.
3. Rozproszenie produktów podstawowych w układzie sklepu
Artykuły podstawowe, które kupujesz najczęściej, takie jak mleko, są zazwyczaj rozsiane po sali sprzedaży.
Gdy klient próbuje dostać się do mleka, będzie musiał przejść obok innych produktów, które mogą skończyć się zakupem pod wpływem impulsu.
W jaki sposób sklepy wybierają produkty na półkach?
Na górnej półce zwykle znajdują się produkty marek, które nie są zbyt popularne.
Półki, które są na poziomie oczu są zarezerwowane dla najlepiej sprzedających się i/lub najbardziej dochodowych produktów. Są to produkty, które pochodzą od renomowanych marek i dlatego mogą łatwo przyciągnąć uwagę. Niekoniecznie są to najtańsze produkty, ale nadal dobrze się sprzedają ze względu na reputację związaną z nazwą na opakowaniu.
Dolne półki są zazwyczaj zarezerwowane dla bardzo ciężkich lub nieporęcznych produktów.
Jak często sklepy spożywcze zmieniają układ sklepu?
Choć nie ma określonej częstotliwości z jaką sprzedawcy zmieniają układ sklepu, większość z nich co kilka miesięcy dokonuje niewielkich przetasowań.
Natomiast tzw. "wystawki", czyli ekspozytory na końcu każdej alejki, zwykle zmieniają się co około dwa tygodnie.
Remodeling całego sklepu odbywający się raz w roku nie jest rzadkością, podczas gdy niektórzy detaliści mogą zmieniać aranżację dwa razy w roku. Nie ma ustalonego schematu, jak często należy dokonywać zmian. Czasami zmiana aranżacji odbywa się na prośbę producentów.
Może to wydawać się przesadą, ale wielu dużych dystrybutorów płaci sklepom tak zwaną opłatę indeksową. Ponoszą ten koszt, aby uzyskać dobre miejsce w sklepie dla swoich produktów.
Niektórzy producenci mogą chcieć, aby sklep umieścił ich produkty w miejscu, które uważają za premium - dające najwyższe prawdopodobieństwo sprzedaży.
Wreszcie, sklepy chcą zmienić aranżację sklepu w zależności od pory roku. Nikt nie chce widzieć ton arbuza w styczniu. Różne produkty są sezonowe, co oznacza, że będą sprzedawać się lepiej w jednej porze roku niż w innej.
Zmiana asortymentu jest dobrym sposobem na utrzymanie świeżości i atrakcyjności sklepu. Pomaga sklepom zmaksymalizować zyski dzięki umieszczeniu produktów o wyższej marży na lepszych pozycjach. Sklepy wykorzystują układ produktów na półkach tak, aby pomóc w sprzedaży towarów, których termin przydatności do spożycia zbliża się ku końcowi. Dobra organizacja sklepu powoduje zwiększenie średniego koszyka zakupowego klientów, a tym samym przyczynia się do zwiększenia dochodu sprzedawcy.
REGULAMIN SprytnyKupiec.pl określa zasady funkcjonowania oraz korzystania z Platformy SprytnyKupiec.pl przez Usługobiorcę i Użytkowników.
Platforma SprytnyKupiec.pl została utworzona przez SprytnyKupiec.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Roczynach ul. Krótka 2a, 34-120 Roczyny, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000888869, posiadająca numer NIP: 5512648480, adres e-mail: kontakt@sprytnykupiec.pl
Platforma SprytnyKupiec.pl stanowi narzędzie o charakterze zawodowym wspierające prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie tworzenia zamówienia zaopatrzenia dla sklepów spożywczych, z możliwością szybkiego porównania cen od dostawców oraz odszukania aktualnych promocji u dostawców.
Przed rozpoczęciem korzystania z Platformy Usługobiorca i Użytkownik zobowiązani są zapoznać się z Regulaminem.
I. DEFINICJE
- Umowa – Umowa o współpracy w zakresie korzystania
z platformy SprytnyKupiec.pl; - Regulamin – niniejszym Regulamin;
- Regulamin powierzenia – przetwarzania;
- Administrator lub Usługodawca – SprytnyKupiec Sp. z o.o. z siedzibą w Roczynach;
- Usługobiorca – podmiot, będący przedsiębiorcą wykonujący we własnym imieniu pozarolniczą działalność gospodarczą (w rozumieniu art. 4 Prawo przedsiębiorców) który otrzymał dostęp do Platformy tj. podpisał Umowę, zaakceptował Regulamin oraz uiścił opłatę abonamentową;
- Konto - panel tworzony w ramach Platformy, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jej funkcjonalności;
- Okres abonamentowy - okres, na który Usługodawca udostępnia Usługobiorcy Platformę zgodnie z Cennikiem;
- Opłata abonamentowa - opłata uiszczana przez Usługobiorcę do określonego dnia miesiąca w zamian za Usługi, ustalana zgodnie z Cennikiem obowiązującym w chwili ich zamówienia;
- Użytkownik - osoba korzystająca z usług dostarczanych za pośrednictwem Platformy, upoważniona do reprezentowania Usługobiorcy i korzystania z Platformy w jego imieniu;
- Polityka prywatności - dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Usługobiorców i Użytkowników przez Usługodawcę;
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - termin zdefiniowany w pkt. II ust. 2 Regulaminu.
II. ZASADY DZIAŁANIA PLATFORMY I WYMAGANIA TECHNICZNE
- Model świadczonej usługi przez Administratora to SaaS oprogramowanie jako usługa - (Software as a Service). Jest to oprogramowanie wspomagające funkcjonowanie sklepów w zakresie zaopatrzenia, zarządzania, sprzedaży.
- Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
- W celu złożenia zamówienia na usługę, należy wypełnić formularz https://sprytnykupiec.pl/polls/questionnaire-private-beta. Wypełnienie formularza oznacza zgodę i akceptację Regulaminu.
- Po weryfikacji danych znajdujących się w przesłanym formularzu i realizacji Opłaty abonamentowej Użytkownik otrzymuje dostęp do Platformy.
- Cennik usług Administratora stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, z którego treścią Użytkownik winien się zapoznać i zaakceptować jego zawartość przed dokonaniem pierwszej płatności.
- W celu prawidłowego korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę za pomocą Platformy, niezbędne jest łącznie:
- połączenie z siecią Internet;
- posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
- korzystanie z przeglądarki internetowej Google Chrome n Google Chrome w wersji 90.0.4430.72 lub nowszej, umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W ramach Platformy zabronione jest korzystanie z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików czy programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
- Usługodawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
- Usługodawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Użytkownika, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Usługodawca zaleca m.in. stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.
- Platforma wraz z jej wszystkimi funkcjami stanowi całość, a o zawartości funkcji dostępnych w ramach Platformy decyduje Usługodawca.
- Usługodawca zastrzega możliwość zmiany funkcjonalności Platformy w każdym czasie.
III. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ADMINISTRATORA
- W ramach modelu SaaS Administrator odpowiedzialny jest za:
- udzielenie dostępu do funkcjonalności Platformy przez przeglądarkę internetową,
- instalację poprawek oraz aktualizacje do nowych wersji oprogramowania Platformy,
- administrowanie oprogramowaniem systemowym, narzędziowym i aplikacyjnym Platformy oraz jego utrzymanie, w tym tworzenie kopii bezpieczeństwa, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie
- zapewnianie bezpieczeństwa w zakresie wykrywania i usuwania incydentów bezpieczeństwa powstałych na skutek nieuprawnionego dostępu do Platformy;
- udzielenie Usługobiorcy niewyłącznej, nieprzenoszalnej licencji na korzystanie z Oprogramowania i dokumentacji w wersji aktualnej w chwili zawarcia Umowy oraz kolejnych wersji, jakie zostaną opracowane do końca okresu obowiązywania Umowy
- Administrator dokłada wszelkich starań, aby Platforma działała w sposób ciągły, poprawny i niezakłócony. Nie wyklucza jednak możliwości czasowego zawieszenia lub ograniczenia dostępności na czas niezbędny do przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, aktualizacji, modernizacji czy rozbudowy.
- Administrator dołoży wszelkich starań, aby planowe wyłączenia odbywały się wyłącznie w porze nocnej (tj. pomiędzy godz. 22:00 a godz. 7:00), o planowym wyłączeniu usługi Użytkownik zostanie powiadomiony 24 godziny przed jej wyłączeniem za pośrednictwem wiadomości elektronicznej.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępności bądź ograniczenie w dostępności Platformy z uwagi na wystąpienie siły wyższej, nieprawidłowe parametry techniczne urządzenia Użytkownika, brak stabilnego łącza internetowego po stronie Użytkownika lub planowe wyłączenie usługi.
- W przypadku zawieszenia bądź zakłócenia działania Platformy w miesięcznym okresie rozliczeniowym (niezależnie od liczby zawieszeń i zakłóceń Platformy) z winy Administratora, Administrator zobowiązuje się do zapłaty proporcjonalnej kary umownej w wysokości 3% miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy pełen dzień niedostępności usługi, która to zostanie odliczona w następującym okresie rozliczeniowym (po tym okresie, w którym doszło do zakłóceń) poprzez potrącenie ww. wartości przez Użytkownika.
- W celu skutecznego dochodzenia i potrącenia kary umownej, zgłoszenie problemu przez Użytkownika winno zostać przesłane na adres mailowy Administratora oraz zostać przez niego pozytywnie rozpatrzone.
IV.ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA
- Użytkownik i Usługobiorca są odpowiedzialni za szkody powstałe na skutek:
- podania danych niezgodnych z rzeczywistością
- wykorzystywania Platformy do celów niezgodnych z jej przeznaczeniem
- wykorzystywania Platformy w sposób zakłócający bądź uniemożliwiający dostęp do Platformy innym Użytkownikom lub Administratorowi
- używania Platformy w sposób naruszający obowiązujące przepisy prawa lub używanie Platformy, które stanowi naruszenie praw osób trzecich
- używania Platformy niezgodne z Umową, Regulaminem lub dobrymi obyczajami.
V.OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z PLATFORMY
- Za wyjątkiem okresu próbnego, korzystanie z Platformy jest odpłatne.
- Czas trwania bezpłatnego okresu próbnego jest uzgadniany indywidualnie i wynosi od 2 tygodni do 2 miesięcy kalendarzowych.
- Użytkownik dokonuje Opłaty abonamentowej z góry, przed otrzymaniem dostępu do Platformy, zgodnie z Cennikiem, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- O zmianie Cennika Użytkownik zostanie poinformowany za pomocą poczty elektronicznej. Zmieniony Cennik obowiązuje Użytkownika od dnia następnego po dniu otrzymania wiadomości elektronicznej dotyczącej zmiany Cennika.
- Po dokonaniu pierwszej Opłaty abonamentowej, w terminie 7 dni od jej zaksięgowania, Administrator wystawi fakturę VAT, która zostanie w powyższym terminie wysłana na adres mailowy Usługobiorcy wskazany w formularzu. Kolejne faktury będą wystawiane w terminie do 14 dnia miesiąca przez cały okres obowiązywania Umowy.
- Usługobiorca wyraża zgodę na otrzymywania faktur wyłącznie drogą elektroniczną.
- Termin płatności faktur kolejnych wynosi 14 dni od dnia otrzymania faktury VAT przez Usługobiorcę.
- W przypadku nieterminowej płatności Administrator ma prawo do ograniczenia bądź wyłączenia Użytkownikowi dostępu do Platformy.
- Ceny usług oraz Pakietów są wyrażone w złotych (PLN) i oraz stanowią wartość netto i nie zawierają podatku VAT.
- Przed końcem bieżącego Okresu abonamentowego Usługodawca wystawia Usługobiorcy fakturę VAT za kolejny Okres abonamentowy. W przypadku braku opłacenia maksymalnie trzech kolejnych wystawionych przez Usługodawcę faktur VAT, Usługodawca informuje Usługobiorcę o braku otrzymania wpłaty i - w przypadku, gdy Usługobiorca oświadczy, że nie zamierza kontynuować korzystania z Usług, Usługodawca zaniecha wystawiania kolejnych faktur VAT.
- Usługobiorca dokonuje przedłużenia Okresu abonamentowego poprzez dokonanie wpłaty na rachunek bankowy wskazany przez Usługodawcę tytułem korzystania z Usług w kolejnym Okresie abonamentowym.
- W przypadku, gdy Opłata abonamentowa została uiszczona przed dniem upływu poprzedniego Okresu abonamentowego, kolejny Okres abonamentowy będzie liczony od daty następującej po dniu zakończenia danego Okresu abonamentowego.
- W przypadku, gdy Opłata została uiszczona po zakończeniu poprzedniego Okresu abonamentowego, kolejny Okres abonamentowy liczony będzie od dnia uiszczenia Opłaty abonamentowej na poczet kolejnego Okresu abonamentowego;
- Brak wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy tytułem korzystania z Usług w kolejnych (maksymalnie) 4 Okresach abonamentowych skutkować będzie zablokowaniem dostępu do Usług. W takim przypadku dane Usługobiorcy będą przechowywane przez Usługodawcę przez okres 6 miesięcy kalendarzowych, licząc od dnia następującego po dacie upływu Okresu abonamentowego. W tym czasie Usługobiorca może w dowolnym momencie wznowić korzystanie z usług poprzez uiszczenie Opłaty abonamentowej lub usunąć swoje konto z Platformy.
VI.KOPIE BEZPIECZEŃSTWA
- Administrator w ramach świadczonych usług będzie tworzył kopie bezpieczeństwa.
- Użytkownik może posiadać na swoim koncie maksymalnie 5 kopii bezpieczeństwa w ramach abonamentu.
- W przypadku konieczności posiadania większej ilości kopii zapasowych, Usługobiorca może zamówić za pośrednictwem wysłania wiadomości e-mail większą ilość kopii bezpieczeństwa za dodatkową opłatą. Po otrzymaniu takiego zamówienia Administrator wyceni usługę, a po zaksięgowaniu zapłaty zwiększy zgodnie z żądaniem Usługobiorcy ilość kopii bezpieczeństwa konta Użytkownika.
VIII.TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- W przypadku awarii lub błędów Użytkownik ma możliwość złożenia reklamacji wraz ze szczegółowym opisem problemu na adres mailowy Administratora kontakt@sprytnykupiec.pl
- Opis błędu powinien zawierać:
- dokładny opis zaistniałej sytuacji wraz z ewentualnymi zrzutami ekranu
- opis jak powtórzyć zaistniałą sytuację, która do błędu doprowadziła
- informację na temat środowiska, tj.:
- system operacyjny Użytkownika
- wersja przeglądarki Użytkownika
- rozdzielczość ekranu Użytkownika
- rodzaj urządzenia Użytkownika
- Administrator rozpatrzy reklamację w możliwie najkrótszym terminie, lecz nie dłuższym niż 14 dni. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Odpowiedź Administratora na reklamację jest ostateczna.
IX. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ADMINISTRATORA
- Usługodawca świadczy Usługi z należytą starannością.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu:
- trwałej albo czasowej niemożliwości świadczenia Usług oraz z przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w tym również na skutek wystąpienia siły wyższej lub działania osób trzecich wobec Usługodawcy;
- utraconych przez Usługobiorcę korzyści;
- skutków nieprawidłowego wykorzystania świadczonych Usług, w szczególności w sposób sprzeczny z Regulaminem, Umową lub zasadami współżycia społecznego;
- szkód poniesionych przez Usługobiorcę na skutek wprowadzenia do formularzy udostępnianych przez Usługodawcę nieprawidłowych, niepełnych lub nieprawdziwych danych;
- przerw w dostępności Usług powstałych wskutek zapowiedzianej przerwy technicznej, wynikającej z prowadzenia przez Usługodawcę prac serwisowych,
- błędnych informacji cenach wskazanych przez dostawców.
X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią Regulaminu a treścią Umowy, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy.
- W przypadku planowanej zmiany Regulaminu Użytkownik zostanie o tym powiadomiony na co najmniej 14 dni przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu.
- W przypadku braku akceptacji postanowień nowego Regulaminu, Użytkownikowi przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy w terminie do 7 dni od otrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy powinno zostać wysłane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Administratora lub listem poleconym na adres siedziby Administratora. Umowa ulega rozwiązaniu z ostatnim dniem miesiąca, w którym Administrator otrzymał wypowiedzenie.
- Brak odpowiedzi na informację o zmianie Regulaminu w terminie do 7 dni od otrzymania tejże informacji, jest jednoznaczny z akceptacją nowego, zmienionego Regulaminu.